Tajne za dobru poslovnu komunikaciju

dobra poslovna komunikacija u timu

Komunikacija na poslu i u vezi sa poslom predstavlja pola radnih aktivnosti. Dobra organizacija dana, radnih zadataka, kratkoročnih i srednjoročnih ciljeva zahtevaće i dobru poslovnu komunikaciju. Kako se ona gradi, održava i razvija, u kratkim crtama biće predočeno u narednom tekstu.

Izgradnja poverenja

Poverenje je praktično stub svega. Na njemu se zasniva radni ili životni poredak, uslovljavaju određene akcije ili poveravaju radni zadaci. Poverenje se stiče teško, ali se zato može lako izgubiti. Savet za mlade osobe, koje su na početku radne karijere da uspostave odnos poverenja prema određenim kolegama. Da gaje poverenje, ali i da budu lojalni drugima. Na dobrim stubovima lojalnosti gradi se poslovna komunikacija. Praktično se ne može pronaći posao obavljen bez greške, ali uz veštu pomoć iskusnijih kolega, a sa kojima je odlična komunikacija svaka nepravilnost ili greška biva otklonjena pre spoznaje od strane šefa ili javnosti. 

Razgovor 

Poslovna komunikacija zasniva se na razgovoru. Savetuje se da svakodnevno započnete razgovor sa kolegama iz kancelarije ili saradnicima, o predmetnom radnom danu ili o predmetnim zadacima. Na taj način pokušavate kompromisno da rasuđujete određene prepreke, a radni izazov ne biva toliko složen. Zatim, razgovorom se može saznati razni stavovi ili postupanja kolektiva u određenim situacijima. Živa reč je kako kažu, najbitniji segment u svakoj oblasti, a kada je posao u pitanju jako značajna. Retorička kompetencija, samopouzdanje i govor tela značajno mogu uticati da se pojača doživljaj ako se govori o određenoj temi. 

Zajednički projekti

Zajedničke radne obaveze i zajednički projekti su idealni za ostvarivanje i osnaživanje poslovne komunikacije. Praktičo rad u timovima, sa prisutnim liderstvom usloviće da se održava poslovna komunikacija. Da bi se bilo koji projekat adekvatno završio biće zahtevan doprinos svakog pojedinačnog člana tima, a to se postiže zahvaljujući adekvatnoj saradnji. Savet za šefove i mentore je da ukoliko žele da osnaže komunikaciju među zaposlenima, potrebno je zadavanje grupnih zadataka koji bi u velikoj meri značajno uslovilo povezivanje radnika, a samim tim i stvaranje empatije i kolektivnog duha. 

Rešavanje problema kroz postavljanje pitanja

Tačno je da se radni problemi najbolje rešavaju na način koji je mnogima, ne svojstven. Recimo, kroz postavljanje pitanja o uzročno – posledičnim vezama može se doći do željenog odgovora. Takođe, u ovakvom rasuđivanju praktično svi učestvuju, a kvalitet poslovne komunikacije je na visokom nivou.

Poslovna komunikacija u eri digitalizacije

U 21. veku, a zahvaljujući savremenim tehničkim dostignućima primećena je tendencija ostvarivanja poslovne komunikacije putem elektronske pošte. Bez obzira o kakvom tačno vidu komunikacije je reč, tradicionalni vid u smislu korespodentnih pravila ili retoričkih, menja se mejlovima ili drugim četovima. Ovakav vid poslovne komunikacije izuzetno je prihvaćen jer se grupe ljudi angažovane na izradi određenih zadataka, a koje nisu fizički prisutna u istom momentu na istom mestu, mogu brzo i lako uspostaviti kontakt. Na taj način, bivaju upoznati sa svim aktuelnim dešavanjima ili problemima. Potrebno je naglasiti da su samo mejlovi zvanično priznat način poslovne komunikacije, dok sva ostala sredstva daju potporu. 

Da zaključimo…

Poslovna komunikacija se gradi dugi niz godina, aktivnim radom, slušanjem saveta ili praćenjem modernih tekovina. Zahvaljujući adekvatnoj poslovnoj komunikaciji i radne obaveze bivaju bolje i lakše prevaziđene. 

Za više još ovakvih vesti, pratite naš portal radioleskovac.rs.