Brošura – tradicionalna reklama u modernom ruhu

Poslednjih godina se reklamne kampanje poznatih firmi ističu po inovativnosti kojom pokušavaju da pridobiju što više potrošača. 

Medjutim, neki se još uvek drže tradicionalnog marketinga i reklamnih proizvoda za koje se zna da sigurno zainteresuju kupce da ih prelistaju, pregledaju, pročitaju. Kada je reč o tim reklamnim alatima, ne može se nikako zaobići brošura koja jeste tradicionalni marketinški proizvod, ali se inovativnim rešenjima na planu dizajna, ona i te kako približila savremenim trendovima. 

Štampa brošura – put do dobre reklame

Brošure su vrlo rasprostranjeno sredstvo tržišne komunikacije i njen zadatak je da ubedi kupca u kvalitet i originalnost, da stvori pozitivno mišljenje o odredjenom proizvodu. Ona pruža podršku marketingu firme, internet kanalima stiže do potrošača, ali ima veoma važnu ulogu i u svetu štampanih reklama.  Mnogi bi rekli da su brošure knjige manjeg obima, medjutim, bitna je razlika izmedju knjiga i brošura ta što su brošure manjeg obima, od pet pa do pedeset stranica, ne sadrže ni naučne, ni umetničke tekstove i obajvljuju se u neredovnim vremenskim razmacima. Može se reći da su one male propagandne knjižice, publikacije u kojima firme kroz slike i prateći tekst reklamiraju svoje proizvode. Mnogi će ih sada pomešati sa katalozima zato što se na ilustrovan način nalazi ceo spisak proizvoda,  ali se one, ipak,  razlikuju po tekstu koji opisuje proizvod i on je najefektivniji deo reklame. Često brošura nije reklamnog karaktera, već ima zadatak da kupce informiše o nekim novinama u poslovanju i proizvodima firme.   Primarna namena brošura  je da se koriste u marketinške svrhe, a kako bi u te svrhe stigle do potrošača, važna je štampa brošura. Firme ih uglavnom štampaju pred neke velike manifestacije poput sajmova ili neke značajne datume uoči kojih se obično povećava prodaja odredjenih proizvoda. Na sajmovima prodavci imaju priliku da potrošačima predstave sve svoje proizvode i usluge, a to će najbolje učiniti neposrednim kontaktom, a brošura je tu da podseti na taj razgovor i da je potrošači prelistaju i u opisu proizvoda se detaljno upoznaju sa njegovim karakteristikama. 

Zašto je važan i kvalite prilikom štampe?

Kako bi brošura dospela do kupaca, ispunila svoje uslove koji se tiču reklame u cilju da firma poveća obim svog poslovanja, potrebna je kvalitetna štampa brošura, ali i jedinstvenost ove marketinške knjižice na tržištu. Jedinstvenost se postiže dizajnom koji sve više prelazi granice očekivanog, na ovom polju inovativnost je veoma napredna i bogata.  Medjutim, koliko god inovativne bile, brošure mora da grade jasnu poruku o kompaniji i njenim proizvodima, da nosi slogan firme i njen pečat.  Kada je o poruci reč, neophodno je istraživanje tržišta kako bi se došlo do ključne poruke kojom firma može da utiče na svoje potrošače. Ona se tiče činjenica koje će privući potrošače da proizvod kupe od Vas, a ne od Vaše konkurencije. Poruka mora da se prenese na jasan, upečatljiv i pamtljiv način. Veoma je važno da se ne obraćate masi, već ciljano pojedincu kod koga ciljane reči iz brošure treba da probude emociju i radoznalost. Kada sve ovo znate, nadjite štampariju koja će Vašu ideju da sprovede u delo, kvalitetna štampa brošura je najvažniji deo posla. Dobro je da imate ideju, da znate poruku, da je brošura inovativna u dizajnu, ali ako nije kvalitetno odštampana, sve to je uzalud.