Internet vesti koje čitaju mladi

Generacijski jaz primetan je na svim poljima, a vesti koje čitaju mladi, znatno se razlikuju od onih koje zanimaju starije.

Razvoj tehnologije izazvao je “bum” i u svetu novinarstva, a način na koji publika saznaje informacije se dosta promenio.

Mlađe generacije preferiraju internet vesti, dok su njihovi roditelji, bake i deke ili stariji rođaci ostali u eri štampe ili televizije, a internet ih uopšte ne zanima.

Period pre početka prvog svetskog rata obeležio je ubrzani razvoj štampe, dok je radio bio primarni način saznavanja informacija u periodu između dva rata.

Velike promene u svetu medija dogodile su se u periodu posle pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, to jest u eri televizije.

Danas, sve to možemo pronaći na samo jednom uređaju – mobilnom telefonu. Granice kao da ne postoje i retko šta može da nas iznenadi.


Internet vesti ne čitaju samo mladi

Ipak, u deceniji iza nas sve više pripadnika starije generacije „otvorio“ se ka razvoju tehnologije i prihvatio internet vesti kao deo svakodnevice. Zato, neretko čujemo da nečiji baka ili deka imaju moblini telefon, ili čak profile na društvenim mrežama.

Iako ćemo starije češće videti sa novinama na klupi u parku, dosta je i onih koji se informišu uz pomoć mobling telefona.

Prema istraživanju koji je Pewresearch centar sproveo u Americi, 81 odsto ljudi starosti od 18 do 29 godina preferira internet vesti. Čitaoci u grupi od 50 do 64 godina su veoma podeljeni. 41 odsto njih bira internet kao način informisanja, a 40 procenata ispitanih preferira štampu.

Čak 63 odsto ispitanika starijih od 65 godina vesti saznaje iz štampanih izdanja.

Kako različite generacije čitaju internet vesti

Način na koji mladi i stari dolaze do vesti, ipak, nije isti. Jedno istraživanje je pokazalo da će stariji od 35 godina u najvećem broju slučajeva prvo otići direktno na sajt na kome čitaju inernet vesti, preko aplikacije ili internet pretraživača. Mlađi od 35 godina će, sa druge strane, informacije češće dobijati putem društvenih mreža ili aplikacija za razmenu poruka, nakon čega će posetiti sajt na kome je vest objavljena.

Danas mladi ljudi koriste svoj pametni telefon za skoro sve, za povezivanje sa prijateljima, zabavu, posao, proveru finansija i praćenje zdravlja. Aplikacije i mogućnosti su beskrajne, a platforme društvenih medija postale su sastavni deo njihove svakodnevice.

Kao rezultat toga, mnogi vlasnici medijskih kuća ulažu u timove zadužene za vođenje društvenih mreža, na kojima se često pojavljuju i internet vesti.

Šta čitaju mladi na internetu

Internet vesti sve su kraće, a veliki broj sadržaja je, sa rastom populatnosti društvenih mreža, preuzeo video-formu. Čini se da se mladi sve više okreću od politike, i posvećuju se „opuštenijim temama“.

Moda, putovanja, zdravlje, recepti, samo su neke od tema koje oni čitaju, a vesti iz sportske rubrike zajedničke su i starima i mladima.

Popularne su i priče o zabavi, poznatima, filmovima, muzici, ali i video-igrama.

Svakoga dana, sve veći broj mladih, otkriva čari interneta, a sa zahtevima publike menja se i ponuda. Stariji su sve aktivniji na mrežama, a ostaje nam da vidimo kako će izgledati čitanje vesti na internetu u budućnosti.